31. květen 2016

Proměna WhiteMagica II

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 5043×, Komentářů: 9, Líbí se Autor: RST
Pokračování přestavby na kabrio

Pokračování deníku přestavby:

(novinky nahoře)

Původní článek o Proměně WhiteMagica byl už neúměrně dlouhý, podobně jako doba, po kterou se proměna děje, založil jsem od letošního roku pokračování.

************************************************************************************************************************************************

4.8.2018 (so) - Našel jsem volnou chvíli a obrousil jsem sváry v příčce přední nápravy a spodku podběhů a vše natřel základovkou. Poté jsem ještě namontoval manipulační nápravu.

21.7.2018 (so) - uplynul další půlrok a s autem jsem opět prakticky nic neudělal. A nevidím reálně, že by to v dohledné době mohlo být jinak. Takže budoucnost se mi scvrkává na variantu 2 nebo 4, tedy sehnat někoho, kdo mi dodělá plechařinu, nebo to dát někam k ledu a vrátit se k tomu někdy... (kdy?). Já bych radši, aby se to dokopalo do konce dřív, než půjdu do důchodu.

Takže, najde se někdo, kdo by měl chuť pokračovat v plechařině?

Samozřejmě ne zadarmo, ale vyloženě komerční ceny si taky nemůžu dovolit. Zbývá dodělat nějaké opravy podlahy, zadní nosníky a podběhy, výztuhy předku a rámu okna, domodelovat zadní plato a vevařit oblouky za sedačky.

1.1.2018 (po) - pořídil jsem manipulační / pracovní / dočasnou přední nápravu.

Jelikož jsem se před časem zbavil náprav z Magica a všechny ostatní přední nápravy mám rozebrané a povětšinou v renovaci, neměl jsem žádnou přední nápravu, na kterou bych mohl auto v případě potřeby postavit. Mezi Vánoci a Novým rokem se jedna taková objevila v inzerci, tak jsem pro ni zajel a dnes částečně smontoval, co bylo již v započaté demontáži. Nyní je náprava ve stavu k nasazení do auta a může posloužit pro postrkování.

K tomuto počinu mě dohnalo již dlouhodobější uvažování nad budoucnem tohoto projektu. Ať to bude pokračovat jakkoli, stejně bude potřeba to nějak postavit na kola a s autem manipulovat.

Vzhledem k tomu, že jsem na to přes rok nesáhl, je na čase pouvažovat, co dál.

1)Nějak se dokopat a aspoň po kouskách zase pokračovat

2)Sehnat někoho, kdo mi aspoň plechařinu dodělá

3)Sehnat někoho, kdo to dodělá celý

4)Dát to někam k ledu a dodělat v důchodu (není to tak v nedohlednu, jak to na první pohled vypadá..)

5)Skoncovat s tím jednou pro vždy.

Pro varianty 1-4 bude dřív nebo později potřeba to postavit na nějaká kola a hýbat s tím, takže nějaká pracovní náprava se hodí (zadních mám několik, ty jsem nestihl rozebrat...)

Varianta 5 se mi líbí ze všeho nejmíň, a proto se jí zatím nebudu zabývat.

2018

***********************************************************************************************************************************************

27.9.2016 (ut) - vymontoval jsem z auta převodovku a místo ní nandal prázdný obal pro snížení manupulační hmotnosti.

Vyndaná převodovka je k mání - je to 4q, pravděpodobně 4,44. Usuzuju na to podle jejího zajímavého čísla - 730000. Převod 4,22 měly převodovky od č. 76wxyz u řady 105/120. Z čeho je převodovka původem, samozřejmě netuším. Převod ještě překontroluju přepočítáním zubů.

21.9.2016 (st) - konečně se dostalo i na pravou stranu. Bylo taky potřeba opravit kousek okraje mostu nápravy a pak už obdobně jako na druhé straně - vytvarovat, navařit a zabrousit spodek podběhu, zavařil jsem i horní hranu nosníku nápravy k mostu (tunelu).

6.8.2016 (so) - v týdnu jsem začal s přípravou kusu plechu na spodek podběhu, v sobotu se mi povedlo ho navařit a poté zabrousit. Nakonec to šlo lépe než jsem čekal.

30.7.2016 (so) - Po chvilkách jsem dokuchal shnilou podlahu a vytvořil nový kus plechu. Ten jsem i částečně zavařil.

10.7.2016 (ne) - Minulý víkend jsem zvětšiny zavařil podlahu, tento jsem vyřízl zbytky spodků podběhů a začal s kucháním shnilé části okraje mostu nápravy.

...zavařená podlaha, vykrájené další díry a zatím nevím, jak vyrobím kus mostu nápravy... snad kdyby v nějakém likvidovaném kile byl tento kus zdravý, tak bych zase využil nějakou transplantaci...

12.6.2016 (ne) - dopasoval jsem nové díly nosníku - upevnil maticemi na čepy nápravnice a dopasoval jsem i přední části podlahy. Vše jsem naheftoval. Použil jsem plechy podlahy ze 120, i když mají jiný profil, ale to půjde doklepat.

...dopasovaný nosník a podlaha, vše naheftováno a připraveno k dovaření...měl jsem z tohoto uzlu karosérie dost obavu, ale nakonec se to daří docela dobře...proti tomu, co tam bylo od nějakého dávného opravce...

5.6.2016 (ne) - očistil a dobrousil jsem ořezané plechy, aby se dalo dopasovat a vařit nové části. Vnitřky nového nosníku jsem natřel základovkou.

28.5.2016 (so) - po dlouhé době jsem se zase pustil do pokračování. Dořezal jsem zbytky nekultury v přední podlaze a nahrubo začal s pasováním nosníku. Bude potřeba leccos kolem ještě domodelařit, spodky podběhů půjdou taky pryč a budou nahrazeny novým kusem plechu, podobným původnímu, co tam kdysi byl. Budu se opakovat, ale jsem rád, že jsem nakonec i do těchto míst sáhl flexou.

2016


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 5043×, Komentářů: 9, Líbí se Autor: RST
Ok.v nedeli zavolam a navedes mě at vim kam mam jet.zatim dik.Jarda
V neděli asi není problém, budem s velkou pravděpodobností doma.
Tak ja bych ji vzal.pokud mozno zastavil bych se v nedeli jestli ti to nevadi.dik Jarda
Převod spočítán, talířový kolo má 38 zubů, tudíž to ukazuje na převod 4,22 (38/9), takže převod shodný se 120. Ještě jeden objev - v autě býval motor 130, tak horní oka na štefty jsou převrtané na 10mm. Jeden šteft na spojkový váleček (M6) je ulomený.
Dík.prosim zkus spocitat ten prevod.pokud je to ta kratka tak ji nechci.chtel bych stodvacovou 4q.dik Jarda
Jardo je tvoje, já bych jí jen uložil na horší časy 😉
Je to na vás, viděl bych to asi tak, že kdo první přijede a nechá mi za ní 500Kč, toho bude.





Jen podotýkám, že o ní celkem nic nevím, převod ještě zkusím zkontrolovat. Jestli je to těch 4,44, pak je to ta "krátká".


Jestli hučí netuším, nikdy jsem ji v provozu nezažil, získal jsem ji s kastlí. Spíš bychji doporučoval jako kus k repasi a poté použití v autě.





Výhledově tu ještě 1-2 4q převodovky asi budu mít. Opět bez záruky, vyndané ze starých eRek.
Cau,tež bych mel zajem o převodovku.ta moje huci jak když brzdi tramvaj.moc se nevyznam v tech prevodech.ale ta moje je kratka.tocím 4500ot pri 110kmh
Pokud se ti neozve někdo kdo převodovku potřebuje, z dovolením jí deponuju 😉

Warning: Undefined array key "s_article" in /data/web/virtuals/277612/virtual/www/article.inc on line 253